صفحه نخست روزنامه‌های کشور - یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تغییرچهره باورنکردنی «بهروز پسر فهیمه» سریال پایتخت‌۶ + عکس بازدید هیئت رسانه‌ای ایران از شبکه العراقیه | گفتگو درباره افق‌های مشترک رسانه‌ای ماجرای اعتراض ۲۰۰ نفر از کارکنان رویداد مهم سینمایی | جشنواره کن متوقف می‌شود؟ خبر‌های جدید درباره «زخم کاری ۳» + زمان پخش ماجرای شباهت چهره یک ساواکی با پدر مهران غفوریان + عکس هدف مصر از ساخت سریال «حشاشین» چه بود؟ نقش‌آفرینی ادریس‌البا در فصل دوم سریال «هواپیماربایی» آمار فروش نمایش‌های روی صحنه تئاتر مشهد در هفته‌ای که گذشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) «ساعت صفر» رضا رشیدپور چه زمانی پخش می‌شود؟ «مست عشق» در صدر گیشه سینمای ایران آنتونی هاپکینز در «پادشاه کاونت گاردن» «مست عشق» همچنان در حال رکوردزنی | آمار پرفروش‌های سینما‌های خراسان‌رضوی طی هفته‌ای که گذشت (۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳) دیدار و رایزنی حکیم و معاون رسانه‌ای وزارت ارشاد ایران | تاکید بر گسترش همکاری فرهنگی عراق و ایران تأکید هیأت رسانه ای ایران و عراق بر انعقاد «تفاهم نامه همکاری» و تشکیل «شورای رسانه ای مشترک» مهدی پور: نزدیکی فکری، سیاسی و رسانه ای بین ایران و عراق در موضوع غزه، از قله های پیوند دو کشور است وزیر ارشاد در پیامی درگذشت عیسی بخشی، هنرمند موسیقی خراسان شمالی، را تسلیت گفت
سرخط خبرها

سه گام برای تحول در ارتباط با مردم

  • کد خبر: ۱۹۶۶۱۴
  • ۰۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
سه گام برای تحول در ارتباط با مردم
خراسان رضوی همان‌گونه که در روزنامه‌های چاپی ید طولایی دارد و در حوزه رسانه‌های نوین در کشور صاحب‌نام است، در دیگرحوزه‌های ارتباطی از‌جمله روابط‌عمومی نیز گام‌هایی برداشته که پیشرو است.

همین دو سال پیش بود که نخستین دبیرخانه پیوست رسانه‌ای کشور در مشهد کار خود را آغاز کرد. خراسان رضوی همان‌گونه که در روزنامه‌های چاپی ید طولایی دارد و در حوزه رسانه‌های نوین در کشور صاحب‌نام است، در دیگرحوزه‌های ارتباطی از‌جمله روابط‌عمومی نیز گام‌هایی برداشته که پیشرو است.

این حوزه، اما جای ایستادن و تفاخر نیست و هر لحظه که از حرکت بایستی، فرصت را برای رشد از دست خواهی داد. این واقعیت در روابط‌عمومی‌ها پذیرفته شده است که زمان آن رسیده به‌جای توجیه و فرافکنی، باید پاسخگویی فعالانه را در دستور‌کار قرار داد؛ اما این تغییر‌نگاه، نیازمند رویکردی تحولی است.
توجه به «روایت اول» در فضای چند‌بُعدی امروز نقش مؤثری برای تبیین و هدایت افکار عمومی ایفا می‌کند و به‌نوعی تضمینی جهت تفاهم بر سر «ادراک» برای کسانی است که مخاطبان اصلی اخبار و اطلاعات هستند.

در روابط‌عمومی‌های نوین با تکیه برسرعت در پاسخگویی، ارائه روایت اول از رویداد‌ها و رعایت دقت، صحت و توجه به تمامی زوایای اطلاع‌رسانی به یک برنامه جدید نیاز مبرم وجود دارد و آن برنامه «پیوست رسانه‌ای» است. در این برنامه اصل بر ارائه اطلاعات و اخبار به‌صورت مستقیم، غیرمستقیم و بدون وقفه است.
با این راهبرد است که مردم به‌عنوان ناظران و صاحبان اصلی نظام می‌بایست در جریان رخدادها، تصمیمات و امور اجرایی قرار بگیرند. بر کسی پوشیده نیست که این نکته در بحران‌ها اهمیت بیشتری دارد.

در‌نهایت تهیه «برنامه اقدام» شاید مهم‌ترین کاری باشد که تکلیف زمانیِ هر روابط‌عمومی را مشخص خواهد کرد؛ این برنامه با سه محور اصلی ارتباطات مردمی، اطلاع‌رسانی بموقع و بازخوردسنجی می‌تواند تکلیف اقدامات در ارتباط با مردم را مشخص کند.
آنچه به نام تحول در روابط‌عمومی دستگاه‌های اجرایی خراسان رضوی رقم خواهد خورد، با این‌هاست که معنا پیدا می‌کند.

براین‌اساس تأکید بر ارائه روایت اول به‌عنوان اصل کلیدی در ارتباط با مردم، تهیه پیوست رسانه‌ای برای رویدادها، پروژه‌ها و اقدامات اساسی و درنهایت تهیه برنامه اقدام سه گام مهم برای تحول در روابط‌عمومی است؛ گام‌هایی که هر بهانه‌ای مانع تحقق آن‌ها شود، در‌واقع کارآمدی را در محیط کنونیِ ارتباطات اجتماعی از روابط‌عمومی جدا می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->